Strategische sessie
Een strategische sessie ... moet het roer écht om of lukt het prima met een beetje bijsturen?
Je staat aan het roer van jouw bedrijf, of afdeling en je doel is om over de hele lijn de meest optimale strategie te voeren, voor het beste resultaat. Maar hoe doe je dat in deze complexe tijden?
Naast de recente pandemie zijn de vergrijzing, de versnelling van techniek en digitalisering en andere marktveranderingen een uitdaging om je bedrijf op koers te houden. Wat zijn de invloeden? Waar heb je vat op? En hoe bewegen andere factoren zoals veranderingen binnen de sector en overheidsinvloeden?
Strategie betekent analyseren en opteren van wat er is en van wat er zou kunnen zijn en daar het beste uit halen. Persoonlijk één van de leukste uitdagingen waar ik mijn klanten mee help.
Strategische sessie
Bedrijfsstrategie of marketingstrategie?
Misschien zou je het niet meteen verwachten, maar ze zijn bijna onlosmakelijk verbonden.
Bij marketing zien we steeds vaker een twee-deling van online als offline aspecten.
Daarom pakken we tijdens een strategische sessie beiden op, zowel intern als extern, met oog voor de details.
Strategische sessie
Rapportje of dik rapport?
Nou, eigenlijk ben ik niet van de rapporten.
Wat daar in staat is meestal bijzaak.
En ja hoor, ook met mij komt bij een sessie veel informatie naar voren en die vormen we tot een inzichtelijk geheel. Maar data is data en pas bij correct gebruik biedt dat inzicht en laat dat nou net de bedoeling zijn. Inzicht en verder, want pas als de inzichten er zijn, kun je je strategie goed oppakken en neerzetten.
Snel schakelen? Graag!
Maar even snel snel is er niet bij.
Als het voor één ronde teveel is, gaan we er soms een paar keer goed voor zittten.
Dat hangt af van de beschikbare informatie, marktontwikkelingen, bedrijfsgrootte en nog wat details.
Daarom begint het met een kennismaking.
Dan kunnen we zien of het klikt en inschatten of we de beste partners zijn.